Vraag en antwoord | Teleleads

Werkwijze

Onze telemarketing werkwijze is zeer doelgericht en transparant voor onze klanten. Een nauwe samenwerking en een goede voorbereiding zijn voor ons de basis om kwalitatief goed werk te leveren. Daarom beginnen we altijd samen met het formuleren van een heldere doelstelling, het bepalen van de doelgroep waarop we ons gaan richten en het opstellen van een actieplan. Met onze werkwijze weten we voor iedere klant een maatwerk campagne op te leveren. Wanneer je kiest voor een samenwerking met Teleleads, zetten we het volgende proces in gang:

1. Doelstelling en doelgroepbepaling

De samenwerking start met het bepalen van de juiste doelgroep en de propositie die daarbij past. Uiteindelijk gaan we alleen voor zinvolle afspraken waar jij daadwerkelijk omzet uit kan halen. Door samen de doelstelling en doelgroep te bepalen krijg je de campagne die je wenst, maar die tegelijk haalbaar en realistisch is qua doelstelling.

2. Adressenbestanden en belscript creëren

Voor een telemarketingcampagne zijn minimaal 500 telefoonnummers nodig. Wij selecteren deze adressenbestanden op basis van het gecreëerde klantprofiel en halen de matches uit onze database. Voordat we gaan bellen, maken we in samenwerking met jou een belscript. Jij bent de expert op het gebied van jouw dienst of product, dus we nemen graag jouw kennis mee in het telefoongesprek.

3. Inwerken van onze teleleaders

Het is tijd om een heel team voor jou aan het werk te zetten en onze teleleaders in te werken. Allereerst krijgen onze teleleaders in de vorm van een training uitleg over jouw organisatie en het ontworpen belscript. We doen wat testrondes om te zien waar het belscript bijgeschaafd kan worden en zetten de puntjes op de i om jouw product of dienst zo goed mogelijk aan te prijzen bij de potentiële lead en deze te overtuigen. De planning wordt vervolgens gemaakt en verdeeld over het team. Onze teleleaders kunnen nu goed voorbereid aan de slag gaan en afspraken voor jou scoren.

4. Creëren van kwalitatieve teleleads en afspraken

We gaan starten met het telefonisch creëren van kwalitatieve leads en bezoekafspraken. Dit is het moment waarop actief gebeld wordt. Alles wat wij doen gaat telefonisch met een zeer klantvriendelijke rode draad in ieder gesprek. Een prettig gesprek is een must voor ons. Nooit mag iets opdringerig zijn, we hebben altijd het beste voor met de andere partij en willen zowel jou als het bedrijf dat we voor jou bellen aan een mooie samenwerking of kans helpen. Alleen zo genereren we met zekerheid kwalitatieve leads en afspraken.

5. Rapportage, evaluatie en optimalisatie

Tijdens de campagne ontvang je van ons periodiek een rapportage. Daarin zie je welke leads en/of afspraken er gemaakt zijn. Onze rapportages bevatten ook de extra informatie die jij of jouw accountmanagers kunnen gebruiken in hun salesgesprekken met deze leads. In principe vind je alle acties en uitgevoerde werkzaamheden in onze rapportages. Na afloop van de campagne gaan we telefonisch of persoonlijk samen de resultaten evalueren en het proces optimaliseren. Ook van de evaluatie en optimalisatie ontvang je een rapportage.

Blijven verbeteren

Natuurlijk blijven wij niet stilzitten. Na iedere campagne kijken we samen met de klant wat beter kan, maar ook binnen ons eigen team blijven we verbeteren. Wij besteden dan ook veel aandacht aan commerciële- en producttrainingen. We werken continu aan de optimalisatie van de campagne en doen er alles aan om gesprekken te verbeteren. Ons doel is een langdurende samenwerking tussen jou en ons waarin wij jou structureel ondersteunen en je het werk uit handen nemen zoals jij dat wenst.

Vraag vrijblijvend een offerte aan:

Offerte aanvragen