Nieuwe koude acquisitie

wof money

Nieuwe koude acquisitie

Koude acquisitie vergt kennis van sales. Maar je leert ook juist sales door koude acquisitie te plegen. Dus werk ermee. Want dit maakt jou een salestijger en het werkt.

Echter is koude acquisitie niet zoals je denkt… koud bellen en zomaar ergens naar binnenstappen is namelijk verrijkt met LinkedIn, e-mailmarketing en andere social kanalen. Maar wacht dacht je van het netwerken of het staan op beurzen en het aanspreken van zomaar wilt vreemden.

We doen nog steeds aan koude acquisitie, maar associëren het er niet mee. Vreemd? Nee hoor, we hebben het ons eigen gemaakt en vinden koud bellen of zomaar ergens naar binnenstappen gewoon eng. Terwijl het niet anders is dan op een beurs staan of je mengen tussen de menigte van netwerkbijeenkomsten.

Waarom zou je dit niet meer telefonisch doen? Terwijl je zelf kan bepalen wie je belt, wanneer je belt en hoeveel je gaat bellen. De regie heb je in handen terwijl je niet weet bij wie je aanspreekt bij een beurs of event. Wees je bewust van de voordelen en pas het toe.

Koude acquisitie kanalen

Een aantal bewuste en onbewuste koude acquisitie kanalen.

  • Telefonische acquisitie
  • E-mailmarketing
  • LinkedIn
  • Netwerkbijeenkomsten
  • Bezoeken events
  • Beurzen
  • Cold canvassen(zomaar ergens naar binnenstappen)

Voordelen van koude acquisitie

Je bepaald je eigen doelgroep! Wie wil je als klant? Bel, mail, bezoek, spreek die persoon!